måndag 17 augusti 2009

TV-krönika

Bloggen blir inte mer spännande än mitt liv och eftersom jag ligger i soffan och tittar på TV hela dagarna så sätter det sina spår även här.

Idag har jag zappat från höjdpunkt till höjdpunkt.

Tillbaka till Aidensfield hade flyttat till Australien, jag visste inte om det var feberyra eller ett försök att återanvända rekvisita från Doktorn kan komma. Jag blev lite stressad av dessa nyskapande grepp så jag zappade snabbt vidare.

Bara massa repriser. Top Model, Project Runaway, någon serie där tjocka personer genomgår magoperation... Hjälp. Zappade vidare och då dök Glamour och Dallas upp i rutan.

Jag har börjat ändra åsikt. Jag har alltid hävdat att folk som anser att TV är fördummande är inskränkta. Nu börjar jag tro att de nog har haft rätt hela tiden.

Ber till högre makter att jag blir frisk innan hjärnan skrumpnar ihop helt.

2 kommentarer:

  1. Mäh! Glamour som är så djuplodande i det mänskliga psyket! Och så oförutsägbart också.
    För att inte tala om alla intressanta incestuösa förvecklingar...

    SvaraRadera
  2. När jag var gravid mådde jag pyton och kunde inte göra annat än titta på TV. Då knäckte jag koden. Glamour ska man se ungefär var 10:e avsnitt, då håller serien ett tempo som är acceptabelt och man missar inte intrigerna. Det var inte ens svårt att hålla reda på vem som var tillsammans med vilka, men nuförtiden är jag lost. Fast glad ändå :-)

    SvaraRadera