torsdag 17 september 2009

Månadens impulsköp

Kom till sonens simskola med andan i halsen. Hade ägnat mycket tankemöda åt vilken baddräkt jag själv skulle ha på mig när jag simmade. Den blå som är så sliten att den är genomskinlig fläckvis? Den flammiga som har tappat all elasticitet och siter som en trasa över mage och byst? Eller varför inte den svarta som passade för tio år sen? Alternativplanen är den turkosa Salmingbaddräkten där brösten trillar ur när jag simmar. Jag hade laddat badpåsen med både den flammiga och Salming, eftersom jag inte klarade av att välja mellan pest eller kolera.

Flämtar i kassan: Jagskasimma (hann inte med mellanrum mellan orden). Medan tjejen fipplar i kassan ser jag: "Alla baddräkter 200:-" Jag börjar hafsa runt bland alla baddräkter i storlek 36, size 0 och dylikt när jag plötsligt står med den i handen: En baddräkt med ben till låren, visserligen en storlek för stor, men de ska ju vara elastiska... hinner inte tänka utan hör mig säga: "Jag ska ha den här med."

Jag betalar, rusar in med sonen, 5 minuter kvar innan simskolan börjar, och provar baddräkten. Jag bara älskar den! Ok aningen stor, men det gör inget tycker jag. Och...

JAG BEHÖVER ALDRIG MER BRY MIG OM BIKINILINJEN!

Jag har aldrig gått till badhuset för att visa upp min välsvarvade kropp, nej, lite kan gott lämnas till fantasin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar