söndag 19 juli 2009

Självbedrägeri

Nog sjutton har självbedrägeri sina fördelar. Jag kan gå runt och tro att jag fortfarande är 25 och världens snyggaste. Det funkar så länge jag undviker speglar. Jag blir glad och jag är ju inte så dum att jag går och berättar för andra att jag är en snygg 25-åring (som om det skulle behövas) så ingen annan behöver lida för detta.

Egentligen borde jag gå ut och missionera. Jag tycker det är så tråkigt när jag läser om kvinnor som förstör sig själva bara för att de vill se bättre ut. En artikel och ett tv-inslag i aftonbladet visar på två tragiska exempel. Egentligen handlar det om ett annat slags självbedrägeri. Vem köper silikon för 80:- och injicerar i sig själv?

Tanten vet, har ju varit med om en del. Oskuret är bäst. Det är dagens sanning. Det blir aldrig som man tänkt sig, så man ska inte låta någon ge sig på ens kropp (om det inte är nödvändigt för hälsans skull).

2 kommentarer:

  1. Ja vet du innan jag började stoppa nålar i mig själv så skulle jag verklien ha mist förstådet helt....Nej, håller med dej...oskuret är bäst.
    Tycker absolut att du ska ut och missonera...eller varför inte skicka din 25-åring (och så ber du tanten stanna hemma;)

    SvaraRadera
  2. Risken är ju att jag inte blir tagen på allvar. En snygg 25-åring som står och säger att skönhetsoperationer är onödiga ;-)

    SvaraRadera