måndag 27 juli 2009

Patetisk?

Det är inte speciellt glamoröst att ha 40-års kris. Alla ler lite nedlåtande när de hör hur jag kämpar för leva upp till 25-åringens standard. Till mitt försvar brukar jag säga att jag iallafall försöker göra något konstruktivt av min kris. Jag brukar också trösta mig med att jag aldrig kommer bli lika patetisk som de äldre män som vägrar inse att de inte är 25, eller 35 eller ens 45. Sarcozy kollapsar i sin kamp att se ung ut, han verkar ha passerat gränsen att träna för att bli frisk för länge sen. Undrar om han är anorektiker? En annan, som klampar över alla gränser som finns är Berlusconi. Hur kan majoriteten av Italienarna ha röstat honom till makten? Övergår mitt förstånd. Sen finns listan på alla män som skaffar en ny kull barn med en ny ung fru när den gamla frugan blivit överflödig (dvs första kullen har flyttat hemifrån). Varför har naturen sett till att män kan fortplanta sig livet ut? Är det verkligen sunt att skaffa barn när man är 60+? DET tänker jag iallafall inte göra...

2 kommentarer:

  1. Skit i leendena..har aldrig förstått dem ..och inte heller kommentarerna om att man är patetisk i sin 40-årskris;) Du gör ju en mycket konstruktiv analys av verkliga patetiska medelålderskriser......Konstruktivt är också att blunda för spegeln och ljuga om sin ålder;)

    SvaraRadera
  2. Ja, konstruktiv är mitt andra namn ;)

    SvaraRadera