-"Nej", sa tråkmamma, "du är för liten för att ha högklackat".
-"Men mamma..."
-"Titta du kan ju inte ens gå i de där klackarna."
-"Jo, det kan jag visst" sa dottern och vinglade iväg på insidan av fötterna.
Men, money rules. Det blev inga skor.
40-års kris eller flickan som aldrig vill bli stor? Inuti mig finns en 25-åring som inte har insett att tiden sätter sina spår. Jag blir lika förvånad varje gång jag tittar mig i spegeln (vem är den där tanten?) eller när kroppen inte gör som jag vill. I denna blogg kommer 25-åringen skriva om sina betraktelser. Jag kommer även släppa lös min hypokondri och avser att gnälla hämningslöst så känsliga läsare varnas.


Jag är känd som personen som aldrig lyckats slutföra ett handarbetsprojekt, men varför låta sig nedslås av tidigare misslyckanden? Vem vill ha en korsstygnsduk med tomtar anyway?